mandag 8. november 2010

Sokker til Mannen


For et par måneder siden spurte Mannen så forsiktig om han kanskje kunne få ullsokker. Sånne tykke gode for å ha i ski- og fjellsko? Da jeg fant ut at tiden var inne gikk jeg på garnbutikken, ringte mannen og spurte "hvilken farge vil du ha?" "Gul" var svaret.. "Gul?" Må med skam innrømme at sensuren slo inn ett øyeblikk og vi ble enige om grå og blå. Kjøpte Rauma 3tr. Strikkegarn. (dessuten var gulfargen i dette garnet ikke noe fin... ;)


Så fikk jeg litt dårlig samvittighet, vil han ha gule sokker så burde han da få det! Gikk på en annen butikk og kjøpte Viking sportsgarn og strikket gule sokker med striper av restene fra de grå og blå. Gode ullsokker til bruk i ski- og fjellsko må tøves ordentlig, og siden jeg som regel ikke gidder å tøve for hånd satset jeg på Miele, 40 grader finvask og litt grønnsåpe.

Sokkene ble fine de...


... men Viking Sportsgarn tøver betydelig lettere enn Rauma 3tr. Strikkegarn...
Det ble gapskratt på vaskerommet gitt:) De gule er så tykke og harde at det eneste de kanskje kan brukes til er barnetøfler hvis jeg klipper og modifiserer litt. Så nå er jeg i gang med sokker med gule gakk-gakker på i stedet. :) -I raggegarn med 15% nylon...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar