lørdag 10. mars 2012

Stripestudier














Hvorfor ikke sprite opp IKEA-lampa med et regnbuesjal?

Når sant skal sies har jeg vel mer lyst til å bruke det selv. Strikket dette sjalet for noen måneder siden og har brukt det flittig siden. Tante si jente på 10 år fikk et likt til jul, men var jammen ikke helt sikker på hvordan hun skulle bruke det siden det er asymmetrisk. Jeg for min del snurrer det en runde rundt og lager en liten knute så går det så fint så.











Jeg har brukt mønsteret stripe study shawl av Veera. Hun har for øvrig laget utrolig mye fint! Det hvite garnet er Lace fra Drops og det regnbuefargede er tynt Kauni-garn. Pinner 2.5. Tror garnhespa med Kauni var på 100gram og jeg har nok igjen til å strikke enda et sjal.

Det er veldig mange masker, men på grunn av de forkorta radene, fargeskiftene i garnet og stripene i sjalet var det morsomt å strikke. -Skal bare gjøre ferdig et fargeskift til, -skal bare se hvor langt jeg kommer før det skifter til gult...

-Sånn strikk kan jeg like!



2 kommentarer:

  1. Hei!! Takk for hyggelig kommentar! Når jeg strikket på Color Affection sjalet, tenkte jeg på at jeg ikke skulle stramme. Særlig når det var 3 farger!! Jeg tror jeg tok første masken løs av, men det går så automatisk at jeg kan ikke si hva jeg gjør egentlig. Mitt ble vel stort. Men det var ganske gøy å strikke. Fortsatt en fin helg!! AnneK:-)

    SvarSlett
  2. Veldig flott i regnbueversjon, det hvite rundt får frem fargene godt.

    SvarSlett